11 april 2013

Biker jasje My Image Magazine

Uit het voorjaarsnummer van My Image het biker jasje M 1304 gemaakt. Deze jasjes zijn heerlijk om er zo even over aan te doen, als het zomers een beetje frisjes is, of om deze tijd van het jaar zo te dragen. De stof zag ik op het stoffenspektakel in Groningen, het was een coupon, het is een stretch denim stof, ik was er meteen helemaal weg van. Helaas heb ik er ook niet meer van gezien. Het jasje valt vrij smal, ik heb hem iets uitgelegd bij de zijnaden, evenals de mouwen, maar die zijn vaak te krap bij mij. Volgens het patroon moesten er ritsen in de mouwen, ik had ze wel gekocht, maar heb ze er toch niet ingezet. Ik was toch bang dat het niet lekker zou zitten, vooral als je aan je bureau zit te werken, lijkt het me irriteren, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Aan de bovenkant zit een lange flap, die heb ik vastgezet met een kam snap, die vind ik toch erg gemakkelijk, vooral omdat ze in zoveel kleuren te koop zijn. Ben er erg tevreden over, al ging ik bijna de mist in met mijn lockmachine, er lag een stukje stof dubbel onder, waardoor een heel klein winkelhaakje ontstond in de stof. Ik heb het gelukkig kunnen herstellen met textielfolie en een lapje stof erachter, hopelijk houdt het zich goed. Eerst wilde ik er iets over naaien, maar vond dit toch geen goed idee, omdat de stof ook al zo druk is. Ik zie bij de foto's dat bij de bovenste foto het flapje aan de onderkant niet goed zit, hahaha. Geen zin meer om nogmaals erop te zetten. Als ik hem aandoe zal ik er aan denken.

9 opmerkingen:

  1. Het is een ontzettend leuk fris vrolijk jasje geworden! Leuk zo het voorjaar in! `t Zal je maar gebeuren dat je zo`n jasje met de lockmachine nog even zou verprutsen, gelukkig is het net goedgekomen, geniet van je jasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie stof, prachtig jasje geworden staat je goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit echt een pracht van een jasje..mooi model, mooie stof..staat je prachtig!!!!
    Daar zul je veel plezier van hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige stof!! Erg mooi geworden!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zomers jasje. Wat een heerlijk lentestofje heb je gekozen. Ja, die kamsnaps zijn er volgens mij wel in tig kleuren en maten hè. Super handig :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het jasje staat je super! Een lekker vrolijk stofje heb je ervoor uitgekozen. Heb zelf ook een gebloemd jasje gemaakt, maar ik moest wel even wennen aan zo'n druk stofje.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi jasje zeg en een leuke stof

    groetjes Heidy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Elfi, I love your jacket!
    You're my follower n° 200, yay!!!
    I'm following you back with pleasure
    MammaNene

    SergerPepper.blogspot.it

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MOOI! Surprised combination of the pattern and the fabric. It works perfect!

    BeantwoordenVerwijderen