23 februari 2014

Jeugdsentiment

Vanmiddag was ik ergens naar op zoek op zolder. Dan kom je dingen tegen, waarvan je niet meer wist, dat je ze had.
Zo ook een doos met Barbies, van mijn dochter, maar ook 2 van mezelf van vroeger. En ja, wat deed je toen als kind? Barbiekleertjes maken, want kopen was natuurlijk te duur, en zelfgemaakt veel leuker.
Ik ga ervan uit dat deze handwerkjes van mezelf ongeveer 45 jaar oud zijn. Zo jammer dat er tegenwoordig geen, of bijna geen handwerklessen meer gegeven worden op school. Ik breide mijn eerste trui toen ik 11 jaar was, volgens mij gebeurt dat nu amper meer.
Verder bezit ik nog een doos met allemaal handwerkjes van de lagere school, o.a. babysokjes en een inktlap. Herkennen jullie dit gevoel een beetje?

  Follow my blog with Bloglovin

1 opmerking:

  1. Oh, wat leuk. Ik maakte zelf ook poppen- en Barbiekleertjes. Ik haakte veel rokjes, omdat je zo lekker in de zwier kon meerderen, superleuk vond ik dat.

    Ik vind het ook wonderlijk dat alles wat ze tegenwoordig op school doen met stofjes en wol is vastlijmen ergens op... tsja...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen