10 september 2014

Mijn eerste "in the hoop" projectjes

Ik heb al een paar jaar een borduurmachine, ik gebruik hem niet zo vaak, meestal voor een kraamkadootje of om voor mezelf een kledingstuk op te leuken. Er zijn bepaalde patronen van bv tasjes, die je volledig "in the hoop", oftewel in de ring naait, zonder dat er een naaimachine aan te pas komt. Het was er nog nooit van gekomen om dat uit te proberen, maar ik zag zulke leuke kleine ritstasjes, die kon je van een paar restjes stof maken.
Ze zijn naar mijn idee goed gelukt, heel vreemd idee dat de rits erin genaaid wordt door de borduurmachine. Bij het groene tasje had ik tot het laatst toe het idee, dat ik het verkeerd gedaan had: het leek of de rits aan de binnenkant zat. Maar ja, zo zie je, als beginner snapte ik niet precies hoe het in elkaar stak. Uiteindelijk kwam het allemaal goed. Het zijn twee mini tasjes, maar leuk om bv een usb stick in te bewaren, of als je geen tas mee wilt nemen, steek je zo'n klein tasje zo in je broekzak.
Jammer genoeg past er net geen pin pas in, maar ach, dan kun je ook niet pinnen!
Helaas is de foto niet zo duidelijk.





Follow my blog with Bloglovin

1 opmerking:

  1. Wat een leuke ritstasjes zijn dat geworden. Gek idee om dit helemaal zonder naaimachine te maken. Ziet er wel heel leuk uit.
    fijne dag nog,

    Lize

    BeantwoordenVerwijderen