9 januari 2017

Feestsetje

Binnenkort heb ik een trouwfeest in de familie. Reden genoeg om iets nieuws te maken. Het is een bewerkelijke jurk geworden, mede door het pipingband en de vele deelnaden. En pietje precies als ik ben, wordt elke naad geregen, dan de pipingband aan één naad stikken, vervolgens de deelnaden op elkaar rijgen en stikken, daarna nog doorstikken. En soms ook nog uithalen. De jurk is gedeeltelijk gevoerd, de voering was helaas niet in de juiste kleur te verkrijgen, omdat er rekbare voering in moest. Als hij op de kapstok hangt, is het te zien, als ik hem draag niet, en dat vind ik het belangrijkste. Maar het is gelukt, en ik ben er zeer tevreden over. De jurk komt uit de Burda van september 2014. Aangezien het feestje in januari is, en de jurk korte mouwen heeft, heb ik er een jasje bij gemaakt, die ik al in een eerder blogbericht gepost had.
En hier met het jasje erbij:
Follow my blog with Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Dat is een heel mooi feestsetje geworden.
    Mooi ook zo met het pipingband ertussen geeft hem net dat beetje extra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige set is het geworden en wat een geduld met al dat rijgen....zou ik niet op kunnen brengen geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen